vrijdag, november 03, 2006

Basisschool project

Momenteel ben ik bezig met o.a. een project voor Basisschool Anne Frank in Heugem. Deze school viert binnenkort haar 40 jarig jubileum en heeft voor de leerlingen een aantal cursussen geregeld, om deze dag te vieren.

Eén van die cursussen, het beschilderen van het "berenhuisje" (overdekt speelgedeelte) wordt door mij gegeven. Het thema is "sprookjes", aangezien dat ook mijn afstudeerthema is.

De cursus wordt drie keer achter elkaar gegeven aan groepen van steeds 15 leerlingen, van de groepen 5 t/m 8.

Ik schilder alleen de opzet, het is de bedoeling dat de leerlingen zélf de schildering gaan "aankleden". Zo zullen ze de sprookjesfiguren van kleding gaan voorzien, het peperkoekenhuisje van snoepgoed, de grasstukken van bloemen en allerlei andere dingen die ze kunnen bedenken.

(Op de foto's kun je de opzet zien. Op één muur heb ik de dekking van de verf getest, en dat zit naar mijn idee wel goed.)



2 opmerkingen:

Anoniem zei

kei leuk col, zet je ook foto's als het af is? gr js

Nicole Mulkens zei

Zeker!